Skip to content

Gribasspēka attīstīšana



Viens no maniem iedvesmas avotiem ir autors Robins S. Šarma. Viņa grāmatas ir iedvesmojošas, vērstas uz pozitīvu dzīves attīstību un atbildības uzņemšanos pašam par savu dzīvi un lēmumiem.

Kādu laiku atpakaļ bija iespēja noklausīties vienu viņa vebināru, kura tēma bija gribasspēka attīstīšana. Ar piezīmēm labprāt dalīšos ar Jums.

Te ir dažas lietas, ko pierakstīju.

Jāzdomā 1-2 lietas, kuras vēlies attīstīt, kur būt izcila. Ir grūti kaut ko izdarīt tiešām labi, ja

  1. Nezin ko grib
  2. Grib daudz

Veiksme tiek būvēta ar darbu, tā tiek nopelnīta. Tas, ka kādam paveicies kaut kad ar kaut ko un man personīgi var notikt līdzīgi – ir pašapmāns.

Lai dubultotu savu veiksmi – jātrīskāršo investīcijas pašizaugsmē. Tā ir ne tikai nauda, bet arī laiks, enerģija, vēlēšanās mācīties (ar to saprot ne tikai formālo izglītību, bet arī to izglītošanos, kas notiek ar dažādu kursu palīdzību, pašattīstību – lasot grāmatas, pētot problēmas, patstāvīga talanta attīstīšana.

  1. Ģenialitāte neslēpjas gēnos. Tā ir saistīta ar gribasspēku, ikdienas praktizēšanos.

Spēja koncentrēties ir svarīgāka par IQ. Lielākā dāvana, ko vari sniegt otrai būtnei,  ir – būt šeit un tagad.

Lai kļūtu par izcilu kādā jomā, jāpraktizējas 10 gadi, jeb / vai 10 000 stundas. Mērķtiecīga prakse – kad katru reizi kļūsti par 0.001% labāks. Nevis gadiem darīt vienu un to pašu vienādā līmenī, bet katru reizi kļūstot mazliet labākam. Vienam tas izdodas diezgan reti, tāpēc jāmeklē cilvēki, kas var palīdzēt. Pasniedzēji, mentors, koučs, vadītājs darbā, kāds gudrs cilvēks “no malas”, kura viedokli cieni, kuram kādā veidā vēlies līdzināties un, kurš ir ieinteresēts tavā attīstībā.

Ikdienā tiecies, pavadi vairāk laika ar cilvēkiem, kuriem vēlies līdzināties, kuri ir gudrāki, veselāki, dzīvespriecīgāki utt. par tevi.  Manu attīstību nosaka 10 cilvēki, ar kuriem pavadu visvairāk laika.

  1. Mana izaugsme atrodas diskomforta zonā. Ja jūtos ērti, īpaši nebaidos, ja neizeju ārpus savas komforta zonas, rezultātā sanāk, ka neko nedaru, lai attīstītos.

Tur, kur atrodas manas bailes – tur atrodas mana izaugsme.

  1. Cietējiem patīk izklaide, uzvarētājiem patīk mācīšanās (attīstība)
  2. Mērķis ir process. Svarīgi ir saprast, ka rezultātu var sasniegt tikai pa soļiem.  Lai saglabātu motivāciju lielais mērķis ir jāsadala mazajos uzdevumos, kas, brīžos, kad nolaidīsies rokas, palīdzēs saprast, ka kaut kas visu laiku ir uzlabojies.

Gribasspēks ir kā muskulis, to var uztrenēt.

Lai jaunais ieradums liktos norma, nepieciešamas 66 dienas.

Jo vairāk dienas laikā izvēlos / neizvēlos kaut ko darīt, jo mazāk gribasspēka paliek. Tā doma ir tāda, ka pamostamies no rīta ar 100% gribasspēka, ja pa dienu jānodarbojas ar dažādiem niekiem, kas nav īsti svarīgi, šis gribasspēks tiek izlietots nepareizajās vietās. Un dienas beigās vai arī tad, kad man jāizšķiras par tiešām svarīgām lietām, man šī gribasspēka vairs nav – tāpēc, ka nodarbojos ar visādiem nebūtiskiem sīkumiem.  Vajagot vienkāršot savu dzīvi, lai nav jānodarbojas ar dažādām nevajadzīgām lietām, kā rezultātā nedarām to, ko tiešām vajag un gribam.

Minimālista dzīvesveids atļauj izdarīt pēc iespējas mazāk izvēļu, kas savukārt ļauj koncentrēties un nodarboties ar lietām, kas ir tiešām svarīgas.

3 “brīnumlīdzekļi”, lai uzlabotu gribasspēku:

  1. Meditācija
  2. Sportošana (veselīgs dzīvesveids)
  3. Izgulēšanās

Noturēt fokusu un ikdienā sasniegt mērķus palīdz:

  1. Ritualizēta atpūta -> intensīvi, fokusēti strādāt 90 minūtes, atpūsties 10 minūtes
  2. Katru dienu sportot
  3. Sekot līdzi savam runas stilam un valodai, ko lieto. Izvairīties no “nevaru” lietošanas, vajag domāt un noskaņot sevi un risinājuma meklēšanu
  4. Apzīnāta, tīša, mērķtiecīga minimālisma izvēle
  5. Kārtīga vide
  6. Izvēlies cilvēkus, ar kuriem komunicē.  Saistīts ar spoguļneironiem.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*

Blue Captcha Image
Refresh

*