Skip to content

15 iespējas efektivizēt laika izmantošanu



Diemžēl vai par laimi teiciens  “man nekad nekam nepietiek laika” ir vecmodīgs un tas nekādā veidā neko labu par pašu teicēju neliecina. Nespēja plānot laiku, žēlošanās par laika trūkumu liecina par indivīda nespēju tikt galā ar sevi un zināmu analfabētismu laika vadīšanas jomā. Laika vadīšanas mērķis ir nevis atrast vairāk laika, bet gan – izmantot laiku gudri un darīt nepieciešamās lietas vajadzīgajā laikā.

No savas pieredzes varu apgalvot, ka, analizējot nokavētos termiņus mācībās vai darbā, ieguvu pārliecību, ka beigās pati pārmaksāju par to, lai darbs vispār tiktu izdarīts. Mums patīk domāt, ka zaglis zog mantas un par to saņem sodu. Bet kā mēs sodam paši sevi vai cilvēkus mums apkārt, kuri bezkaunīgi zog mūsu laiku? Kā mēs sodām laika zagļus?

1.      Iegūsties zināšanas par stresa vadīšanu.

2. Laika vadīšana prasa praktiskas iemaņas. Praktizēšanās ir sekojoša – dienas gaitā uzdodiet sev jautāmumu – vai tas ir tas, ko man pašlaik jādara? Ja atbilde ir apstiprinoša, turpiniet iesākto!

3. Atrodiet veidu kā reālistiski un prakstiski analizēt savu laiku. Mēģiniet ik pēc 15-30 min piefiksēt, ko darāt. Nedēļas beigās analizējiet! Būs daudz pārsteigumu!

4. Rakstiet “To do” sarakstus. Dariet to iepriekšējās dienas beigās. Sadaliet darbus prioritātēs. Nākamajā dienā vispirms izdariet augstākas prioritātes darbus, tikai pēc tam zemākas. Nemētājieties no viena darba uz citu.

5. Dienas beigās 5 minūtes pavadiet, lai savestu kārtībā savu darba vietu. Ne tikai galdu, bet arī datora desktopu un meilu. Tas viss jums palīdzēs sākt rītdienu sakārtotā, tīrā vidē.

6. Iemācieties atšķirību starp “Kā es varu palīdzēt?” un “Kur es tiešām esmu nepieciešams?” Pēdējais jautājums ir daudz svarīgāks par pirmo.

7. Iemācieties atšķirību starp “Vai man to darīt tagad?” un “Vai man tas vispār ir jādara?” Atkal otrais jautājums ir svarīgāks par pirmo. Atcerieties – ja jūsu pakālutībā ir darbinbieki, jums jānodarbojas ar deleģēšanu, cilvēku attīstīšanu un kontroli, nevis kaut kā darīšanu citu vietā.

8. Deleģējiet! Deleģēšana ir viena no svarīgākajām vadītāja prasmēm. Efektīva deleģēšana ietaupa vadītāja laiku un attīsta pakļautos.

9. Laba laika vadīšana sākas ar labu plānošanu

10. Ja nepieciešams, lietojiet “Netraucēt!” zīmi. Ja šajā laikā darīsiet savus prioritāros darbus, darbinieki pieradīs, ka tieši šajā laikā jūs nevar traucēt, jo jūs strādājiet, nevis pļāpājiet ar draugiem pa telefonu.

11. Strādājiet un vadiet savus e-mailus. Uzreiz izdzēsiet, tos, kas nav jūsu kompetencē vai vispār uz jums neattiecas, pārsūtiet nepieciešamajiem cilvēkiem un izdzēsiet! Izveidojiet folderus, kur pārvietojat, meilus, kad tie ir apstrādāti. Ienākošo meilu sarakstu turiet tīru no “vecajiem” meiliem.

12. Lasiet meilus ik pēc 1-2 stundām. Ja vien negaidiet kaut ko tiešām mega-svarīgu, nepārbaudiet meilu ik pēc 5 minūtēm, dariet lietas, ko sarakstījāt savā “To Do” sarakstā.

13. Atrodiet katrai lietai savu vietu un tur attiecīgās lietas arī glabājiet. Runa ir par kārtību jūsu darba vietā. “Katrai lietai sava vieta”. “Ērtība ir vērtība”. Šie ir divi galvenie principi, pie kuriem jāpieturās, iekārtojot darba vietu.

14. Ik pēc 2 h ieplānojiet 10 minūšu pauzi, kad nedariet neko, bet sakopojiet domas

15. Lūdzu iemācieties vadīt sapulces!!! Nepadariet to par laika izšķiešanu sev un citiem. Iedomājieties – sapulce ilgst 1stundu. Bet jūs jau sapulcē nepiedalieties viens. Rupji zaudēts laiks!

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*

Blue Captcha Image
Refresh

*