Skip to content

Darbinieka zīmols



Zīmols ir viss. Mārketinga alfa un omega. Nav zīmola, nav stāsta, nav produkta. Bieži vien zīmols ir stiprāks par produktu, un tas tikai palīdz. Bieži zīmoli ir vāji un produkts nomirst.

Kā ar mūsu zīmoliem?

Ja raugāmies no vadības tehnoloģiju prizmas, ideja par darbinieka zīmolu ir jau sen izdomāta, tā teikt – nekā jauna. Saturs pastāv jau no godātā Forda kunga laikiem. Tomēr jaunais koncepts (nevis saturs) atsvaidzina mazliet piemirstās zināšanas un ļauj svaigu aci paraudzīties uz vadības un jo īpaši – personāla vadības – procesiem.

Kā zinām no mārketinga ABC – zīmols viens pats kā fiziska vienība nav nekas. Tā ir tikai skrūve, tas ir tikai āmurs, tās ir tikai zeķes un tikai lūpu krāsa. Tās ir aukstas, bezpersoniskas lietas, priekšmeti. Vai kāds iegādājas priekšmetus? Protams, ka nē. Daļa no mums to uzzināja pirmajā mārketinga lekcijā, daži to var izspriest no saviem pirkšanas paradumiem. Mēs pērkam un patērējam ne jau zeķes, bet – ērtumu un siltumu, ne jau lūpu krāsu, bet pašpārliecinātību un atzinību no pretējā vai savējā dzimuma. To pašu var pārnest uz darba tirgu.

Kas notiek darba pārrunās? Vai darba devējs nopērk darbinieka patreizējo raksturu? Patreizējās darba spējas (par kurām viņam bieži vien nav ne jausmas)? Patreizējo pieredzi? Pasaules uztveri? Vērtības? Bērnības traumas? Spēju ierasties darbā 9:00, patērzēt ar kolēģiem, aprunāt citus kolēģus, līdz 17:00 aizpildīt laiku un spēju rīt atkal ierasties darbā?

Visdrīzāk viņš nopērk mūsu zīmolu. Mūsu personības iezīmes, profesionālās spējas, sasniegumi un pieredze viņam šķiet pietiekami atbilstoša un vērtīga. Tas kaķis maisā ar visu maisu, ko nopērk darba devējs, ir mūsu zīmols.

Kā stiprināt un veidot savu zīmolu?

1. Kādus mērķus darbā vēlos sasniegt turpmākajos 12 mēnešos?

Jāņem vērā sekojošas grupas: klienti, darbinieki, organizācija kopumā. Dažkārt jāpārstāj domāt un apcerēt savas spēcīgās kompetences, bet jāattīsta tās, kuras pieprasa darba situācijas un kuras ir nepieciešamas, lai sasniegtu uzstādītos mērķus.

2. Pēc kā, es vēlos, lai mani atpazīst?

Vai manas patreizējās pazīmes ir tās, kuras nepieciešamas darbam? Dažas no tām – koleģiāls, apdomīgs, neatkarīgs, inovatīvs, orientēts uz rezultātiem, mērķtiecīgs.

3. Nosakiet savu identitāti

Šajā solī jāsaliek iepriekšējie seši vārdi divu vārdu frāzēs, kuras atainotu jūsu vēlamo identitāti. Šis paņēmiens palīdz veidot dziļāku, komplicētāku aprakstu – ne tikai to, pēc kā vēlaties tikt atpazīts, bet arī to, kā, iespējams, ir jārīkojas, lai tiešām tādi būtu. Jāizveido pēc iespējas vairāk kombināciju no iepriekšējā punktā definētajām 6 pazīmēm, tas palīdzēs izkristalizēt savu zīmolu. Piemēram, no iepriekšējā punktā nosauktajām īpašībām var sakombinēt: neatkarīgi inovatīvs, nosvērti koleģiāls, stratēģiski mērķtiecīgs.

4. Sagatavojiet sava zīmola deklerāciju un izmēģiniet to.

Tas notiek šādi – saliekot kopā 1., 2. un 3. punktā. Teikumus veidojot sekojoši: „Es vēlos, lai mani pazīst kā _________, lai es varētu sasniegt_________________.”

Kad sava zīmola melnraksts ir gatavs, uzdodiet sev sekojošus jautājumus, lai veiktu nepieciešamās izmaiņas:

  • Vai šī zīmola identitāte it tā, kas vislabāk raksturo mani un to, ko es varu sasniegt?
  • Vai šī zīmola identitāte ir vērtība no mana darba devēja viedokļa?
  • Kādus riskus es uzņemos, radot šo zīmolu? Vai es varu iemiesot šo zīmolu

5. Kas padara jūsu zīmolu reālu?

Izstrādāti, taču neiedzīvināti zīmoli rada cinismu, jo tie apsola to, ko nespēj sniegt. Lai pārliecinātos, vai jūsu ikdienas darbs atbilst zīmolam, ko esat “reklamējis”, pārbaudiet to saskarē ar saviem kolēģiem vai padotajiem. Vai viņi jūs redz tādu, kā jūs vēlaties tikt ieraudzīts? Ja sakāt, ka esat elastīgs un sasniedzams, vai tiešām apkārtējie to var apliecināt? Zīmols nav statiska parādība, tā mainās, mainoties jūsu darba vietai, mainoties karjerai, mainoties darba prasībām.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*

Blue Captcha Image
Refresh

*