Skip to content

Apmācības process. Jauna sākuma iespējas.



Vienmēr esmu aizstāvējusi viedokli par to, ka apmācības sistēma jāizstrādā atbilstoši un saistoši konkrētās darba vietas vajadzībām. Kā arī esmu pārliecināta, ka apmācības kompāniju piesaisatīšana “no malas”, nopērkot kursus vai apmācības programmas, nesaistot tos ar konkrētas organizācijas vajadzībām, standartiem, specifiku, ir neefektīvas apmācības piemērs.
Apmācības sistēmai jābūt izveidotai tā, lai darbinieks no savas pirmās dienas uzņēmumā ietu ar to roku rokā. Apmācības procesā, kurā būtu jāiekļauj gan iepazīšanās ar darba vidi, gan adaptācija, darbinieks uzzin par uzņēmuma misiju, vīziju, mērķiem, apgūst darba pienākumu veikšanai nepieciešamās iemaņas. Tātad – uzņēmums veido pamatīgu apmācības programmu (procesu), kas ievada darba ņēmēju uzņēmuma vidē, attīsta to atbilstoši uzņēmuma prasībām, dod atgriezenisko saiti par darbinieka spējām, iemaņām, zināšanām. Viena no kļūdām, ko pieļauj personāla vadības / apmācības cilvēki – izšķiež uzņēmuma naudu un laiku. Cilvēks atnāk uz mācībām, atsēž savu laiku, atgiežas darba vietā un strādā kā līdz šim ir strādājis. Un kāpēc gan ne – ja viņa vadītājs nemaz nezin, kas īsti tās bija par mācībām, kāds ir to saturs, ko darbinieks apgūst šajās mācībās. Kāpēc gan ne – ja neviens neprasa, lai tiktu strādāts atbilstoši apmācītajam. Jautājums vadītājiem – kā esat apguvuši mājas darbu par kontroli un atgriezeniskās saites sniegšanu? Apmācībai jāiet roku rokā ar personāla darba snieguma novērtēšanas (perfomance) procesu.
Uzziniet, kādas zināšanas, prasmes un iemaņas darbiniekam jāapgūst mācībās, prasiet šo zināšanu pielietošanu darba vietā, katru dienu, ar katru klientu. Jaunu zināšanu pielietošana prasa papildu enerģiju, bet iespējams, tieši šis papildus pielietotais darbs radīs Jūsu kompānijas pievienoto vērtību.

Veiksmi darbā!

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *
*
*

Blue Captcha Image
Refresh

*